درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8767صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 13 بهمن 1392 - 15:06
جهــان روابط عمومی شده
اگر مهم ترین نقش روابط عمومی را در مدیریت تولید، پردازش و توزیع اطلاعات در نظر آوریم، برای نیل به این مقصود، نیازمند طراحی مدل جدید هستیم. بهره گیری از شیوه های یک سویه، ارسال پیام های کم خاصیت و بدور از پیش زمینه های مخاطب شناسانه از یک سو و عدم انتخاب صحیح کانال ارتباطی و توزیع غیرکارشناسانه پیام، به طور قطع پیامدهای خرسند کننده ای برای سازمان ها به همراه نخواهد داشت.
  

حسین بیات
رئیس مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان و رئیس شورای سیاستگذاری هفته نامه کیمیای ایران


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اگر مهم ترین نقش روابط عمومی را در مدیریت تولید، پردازش و توزیع اطلاعات در نظر آوریم، برای نیل به این مقصود، نیازمند طراحی مدل جدید هستیم. بهره گیری از شیوه های یک سویه، ارسال پیام های کم خاصیت و بدور از پیش زمینه های مخاطب شناسانه از یک سو و عدم انتخاب صحیح کانال ارتباطی و توزیع غیرکارشناسانه پیام، به طور قطع پیامدهای خرسند کننده ای برای سازمان ها به همراه نخواهد داشت.


در اوایل قرن گذشته (قرن بیستم) فرهنگ غالب این بود که روابط عمومی قوی دارای کارکردی است که بتواند خوب پنهان کاری کند؛ بتواند خوب بر ضعف ها و نارسایی ها سرپوش بگذارد و بتواند در باغ سبز را نشان دهد؛ این روابط عمومی در آغاز هزاره سوم به شدت نیاز به بازتعریف دارد. روابط عمومی امروز هم خودش و هم سازمان و مدیرانش باید بپذیرند که نقش شان دیگر پنهان کاری نیست.


جامعه امروز جامعه ای "رسانه ای شده" است که تمام تصویرها، تصورها و انگاره های ذهنی ما از محیط پیرامون را پیام هایی شکل می دهند که توسط عناصر دخیل در چرخه نظام اطلاع رسانی تولید و توزیع کرده اند. حتی برخی از اساتید و صاحب نظران ارتباطات، از تعبیر "جهان روابط عمومی شده" استفاده می کنند که گفتمان مسلط امروز را بر پیام گفت و گو، ارتباط، تفاهم و تقویت مدارا زیستی می دانند. در جهان روابط عمومی شده، جهانی که در آن حل مسایل از طریق گفت و گو، ارتباط و مبادله پیام و استدلال و منطق حل می شود، کارگزاران و دست اندرکاران حرفه روابط عمومی به مرحله ای از بازتعریف از نقش و کارکرد خود رسیده اند.


میزان سهم نهاد روابط عمومی در تولید اطلاعات بی نهایتی که در اختیار مخاطبان است، چگونگی انتخاب کانال های ارتباطی، فرم و شکل پیام و مخاطبانی که پیام تولید شده میان آن ها توزیع می شود همگی از چالش های مهم روابط عمومی هایی است که می کوشند در آشفته بازار اطلاعات، پیام های اثرگذار سازمان خود را در ذهن مخاطب جای دهند و منتظر تغییر رفتار و افکار و ایجاد نگرش های مثبت مخاطب خود بنشینند.


اما آیا حرکت بر مدار شیوه های سابق موفقیت آمیز خواهد بود؟ قطعا خیر. تنوع بخشی به شکل پیام ها با محتوای یکسان اما در فرم های متنوع باید ارایه شود؛ این موضوع خود نوعی یکپارچگی به شمار می رود تا در صورتی که جذابیت های بصری، محتوایی و متناسب با ذائقه مخاطب در پیام رعایت شده باشد و پیش از آن نیز با تحقیق و مطالعه بر روی مخاطب، مقوله مخاطب شناسی انجام و همگی فعالیت ها همراستا و یک هدف شده باشد شاید بتوان امیدوار بود که سهم و نقش موثری از این طریق در گردونه اخبار، اطلاعات پیام داشته است.


در روابط عمومی یکپارچه پیام هایی منعکس می شود که به صورت برنامه ریزی شده و با کمک و استفاده از رسانه به مخاطب رسانده و نتایج به دست آمده از آن سنجیده شود. باید به خاطر داشته باشیم که پیام هایی ماندگار هستند که با تکیه بر اصولی نظیر شفاف سازی، بیان واقعیت ها و همگامی با مخاطبان و با بهره گیری از مجموعه فنون و تکنیک های روابط عمومی و با استفاده از تمام منابع به صورت متمرکز شده و با نگرشی عمیق تر به انجام برسد.
 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد